fredag 1. februar 2013

Marint for en seilbåt


Kompassrosa Trygg Seilas. er 17,5 x 17,5 inches
Det er så kjekt å få oppdrag. Ei venninne ønsket seg noe på veggen i seilbåten, og en liten duk og spisebrikker. Jeg foreslo kompassrose på veggen. Dette er den aller første jeg har sydd. Jeg brukte passer og linjal, og konstruerte den selv. Det er så artig å leke med passer. Det likte jeg veldig godt på skolen. Jeg tegnet 1/8 tydelig, og kopierte den, og sydde på papir. Ikke alt som stemmer helt, det blir noen små endringer når man tegner over og kopierer... Men jeg ble godt fornøyd, og så quiltet jeg på Janome'n.

Jeg hadde kjøpt et stoff med tanke på dette prosjektet. Og brukte det som senter på den lille kvadatiske brikken, og på spisebrikkene. I tillegg sydde jeg to mugrugs. Koppeunderlag på norsk?
 
Mugrug, 8 x 6 inches

Synes mugrugene ble veldig fine, så etterpå kuttet jeg opp hele fyrtårnstoffet i 4,5 x 6,5 biter, og sydde 12 til. Fant ut at det kunne brukes til smågaver til folk med båt, eller hytte ved sjøen.
Utfordringer mottas med takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar