fredag 15. februar 2013

Utfordringen 2

Jeg har tidligere fortalt om utfordringen i quiltegruppa mi. Å sy et lite veggteppe med bruk av minst en bit av ett bestemt stoff. Jeg syddet også et lite teppe med bruk av smale striper, og monterte det med rester etter utfordrigen, med ei høne i midten. Så jeg valgte å la dette også være med.

Jeg kaller dette for "Chickenwalk around the block". Jeg er glad i å sy flying gees, men fikk en ide om å sy disse ltt utradisjonelt. Og så at det kanskje kunne gå for kyllinger, som vralter i rekke og rad.

Vi hadde MardiGrasParty hjemme hos Cynthia. Hun er fra New Orleanse og pleier å invitere til det i karnevalstiden. Da pynter vi oss med perler og stiller med mat og er klare for party, fra kl  10-13. Vi får mimosa, som er en blanding av champagne og appelsinjuce. Gir litt feststemning, og er grei å kjøre på. Bare et lite glass til hver altså.
Og denne gangen hadde vi også med oss de ferdige teppene. Det skulle være hemmelig hvem som hadde laget hva, og vi skulle ha avstemning på hvem vi syntes var finest. En av damene tok jobben med å legge dem utover, og merke dem med nr. Så gikk vi inn en og en og skrev to nummer på en lapp. Det var helt utrolig å se hva de hadde fått til - og ikke minst den store variasjonen. Her følger bilder av dem, slik de lå utover på stuegolvet.


Nr 1 Penny. Kjempefint aplikert, og kompliserte papirsømblokker i hjørnene. Og se på den fine avslutningen med buede kanter, og små trekanter felt inn. Hun hadde spandert på profesjonell quilting.

Nr 2 Jean. Hun er er mester på aplikering. Og hadde funnet mønster til en artig bord som passet rundt. Hun hadde brukt samme quilter som Penny.

Nr 3 Lavita. Hun lager ofte artquilter, og hun lager egen design. Dette var kjempeorginalt, og fint sydd. Også maskinquiltet av henne selv. Jeg synes dette burde vært vinneren...

Cynthia sitt. Hun hadde egen design og også håndquiltet teppet. Hun hadde fortjent en liten premie. Men folk la nok ikke merke til at det var håndquiltet.

Dette var sydd av en søster som bor i Scottland. Hun fikk stoffet tilsendt, med beskjed om å sy noe. Jeg synes hun hadde fått til et veldig bra motiv og brukt stoffet på en orginal måte. Hun er en fersk quilter.




20 kyllingr? Tell i vei...






Jeg valgte å håndquilte mitt 2. teppe.


Jeg sydde bare i alle sømmene, så det ble lite synlig. Men det ble mykt og godt. Men tror det blir mange år til neste gang. Jeg har jo miss Gammill oppe. Bruker ikke uker på qulting da....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar