onsdag 6. februar 2013

Sløyfe for en vinner.

Den 5. og 6. april skal quiltelaget mitt ha stor quilteutstilling her i Katy. Den arrangeres hvert 2. år. I år skal de feire 20 år! De regner med å ha ca 200 tepper på utstilling i tillegg til mange salgsboder. Teppene jurieres, og det deles ut gul, rød og blå sløyfer, i tillegg til noen flere. Jeg har nå bidratt med å sy ribbens. I år er det små stjernequilter, ca 6 inch store. De skal nok festes på en sløyfe el.l. Alle har den sqamme hvite bakgrunnen. så er det brukt litt ulike gule, blå eller røde stoffer. De er sydd på papir i 2 deler. Vrangsydd med vatt, og quiltet med 4 sømmer tvers gjennom midten.
Jeg synes det var en god ide. Og kjekt å vinne. Jeg håper å få noen, gjerne blå.....  Jobber hardt for å få ferdig tepper jeg har tenkt å bidra med på utstillingen.
Dette er kanskje en ide for andre lokale eller nasjonale utstillilnger i Norge. Kjekt å bli premiert. Og det er ingen selvfølge, for dommeren kan velge å ikke dele ut blå ribben, hvis det ikke er en verdig vinner i klassen.

1 kommentar:

  1. Flotte stjerner, virkelig spennende å få lov til å titte inn i et quiltemiljø i USA, har også skrevet en hilsen til deg på Lappemakerene- hilsen Marit

    SvarSlett