onsdag 5. september 2012

Strikkepinnemappe


Jeg hadde noen hele dager da jeg skulle få brukt miss Gammill masse. Og riktig få mange quiltetopper omgjort til ferdige quilter. Men så skulle jeg bare en snartur inne og sjekke Face. Og der var Polarquilt med nye mønstre. Det måtte sjekkes nærmere. Det var noe fint fra Bente Malm, så jeg fant på å klikke videre på hennes mønstre - og helt neders kom ei strikkepinnemappe opp! Og det var hva jeg har ønsket meg i 30 år! Mønster kunne bestilles, men jeg hadde ikke tid til det, og jeg kunne jo se på bildet og få en ide om hvordan gå fram... Snakk om avsporing. Jeg måtte sy med en gang. Skøyv bokstavelig talt alle andre prosjekter og stoffhauger til side, og satte i gang.
Det skulle bli som ei slags bok. De to midtsidene med 12 rom for rundpinner. Side 2 har ca 20 rom for strømpepinner og heklenåler. Side 5 har litt større plastlommer med plass for div. Akkurat hva jeg trengte.


Det var en sann fornøyelse å flytte fra boksen som har vært med meg fram og tilbake til USA et par ganger, og et par flyttinger på Østlandet også. Den har vært et sant kaos av rundpinner med ermepinner på bunn. Skulle jo tatt bilde av den før den ble tømt, men det glemte jeg i iveren etter å flytte inn i den første strikkepinnemappa!

Her står boksen oppå de 4 første mappene. Det er første gang lokket er lukket, siden den kom til meg i posten. Og etter fotografering ble den kastet!
Må jo fortelle at mappa ikke ble ferdig før langt ut på dag 2, og da hadde jeg trøblet og mekket så mange løsninger og sømmer og sydd så tykt som Janome-en aldri hadde gjort før. (Den klarte seg utmerket) Og jeg så jo etterpå noen smarte snarveier, så jeg gikk rett over til mappe 2. Men enkelt var det ikke enda, så jeg gikk videre til nr 3 og 4. Da var veskeplasten oppbrukt, så mappe nr 5, der jeg brukte ei hjemløs blokk på framsida, og som skulle ende opp med å bli min egen mappe, den ligger og venter på ny plast. 
Jeg tenkte under veis at dette var så gøy å sy, at det skulle markedsføres som den store julegaveideen til alle strikkedamer i hele verden! Jeg hadde allerede planlagt hvem jeg skulle sende disse første til, kunne nesten ikke vente til jul. For det var så herlig å flytte inn i den. Dette er det mest nyttige jeg har sydd! Helt sant!
Men! Med alt det innlegget og plasten og kanting og lommer og... Ja det var ikke fort gjort, og det var ikke lite materialer som gikk med. Så prisen er minst 100 amerikanere per stykke. Og ingen kvantumsrabatt. Og jeg tror ikke jeg gidder markedsføre den heller. For skrekk og gru om jeg skulle bli sittende å sy strikkepinnemapper til hele verden, med en fortjeneste på 20 om dagen.
Men er det noen der ute som vil betale, og som virkelig trenger en sånn en - så kom igjen.  Jeg tar i mot bestilling så lenge ordreboka er tom. Og det er den nesten. (Ikke helt, altså.)
For de som får lyst til å sy sin egen: Gå til Polarquilt eller Bente Malm, og bestill mønster! Tror det er verdt brydereiet, sparer deg for mange ergrelser og mye tid. Bare synn at ikke jeg kunne ha funnet på hele greie helt av meg selv...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar