torsdag 31. januar 2013

Miss Gammill har møtt sin overmann?

Jeg tok på meg å quilte et teppe for ei venninne i mandagsklubben min. Hun sa det var en queen size. Det var sydd i bare flanell, med flanell bakstykke. Og det var kjempestort.  Stor queen: 116x100 inch. Jeg ble litt redd for at dette kunne bli too much for lille miss Gammill. Men jeg la teppet inn på langs, og rullet det så tett jeg kunne etter hvert som jeg quiltet. Men da jeg kom til ca 70" klarte ikke Miss Gammill å rikke seg. Den ferdig quiltede rullen ble for stor. Jeg ble ganske fortvilet, for klart jeg måtte få teppet ferdig. Valgte å ta det ut av maskina, nåle det nøyaktig sammen i den uquiltede enden, og snu det og fortsette å quilte fra andre enden. Det gikk på et vis, men det er nok ikke holdbart.
Så nå har jeg funnet grensa for hva jeg kan ta på meg. 120 x 70 inches. Det er jo et ganske så stort teppe det også.

Likte mønstert. Men det kunne sikkert vært mer scrappy. Men fordi det bare var flanellstoffer, var nok utvalget ganske begrenset.



En av de to blokkene som er brukt.
  
Den andre blokka som er brukt.

 
Nydelig rød bakside.

Teppet ble helt greit quiltet. Men det ble kjempetungt. Eieren innrømmet at det var bliltt litt stort. Det skulle brukes på datterens gjesteseng.
Noen her sa at en sånn veldig tung quilt var en "Lovekiller". Det var så tungt at det var umulig å røre seg under det. Måtte være noe å gi til ungdommene som flyttet på college.... mente hun.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar