lørdag 3. mars 2012

Quilt med twist og Torborg på besøk


Det første jeg falt for på Quilt'n Sew da jeg flyttet hit høsten 2010, var quilt med twist. Det er en hurtig metode som gjør seg veldig godt. Jeg har brukt den mye. Her er tre tepper som er solgt. Og jeg lager gjerne flere. Jeg starter med å sy sammen kvadreater. Her er det brukt 9" for det passer så godt med en 1/4 yard med stoff. Og så kuttes kvadratene opp ved bruk av en mal.
Nå har jeg pakket med meg mange 5" pakker med stoffprøver som er fine å sy sammen til sånne tepper. Jeg skal treffe noen quiltevenner i Sandvika. Og det er så artig å ha med seg litt quiltegodt her fra quiltemekka.
Ellers så har jeg lagt inn en quiltepause nå. Torborg har vært her ei uke og vi har kost oss med shopping, neglespa, masasje og en tur.


Ser dere hva vi så? I Brazos Bend State Park. Lenge siden jeg var der sist. Og det var ganske rart med vinter-nakne trær. Vannene ble mer synlige. Og vi fikk sett mange alligatorer og fugler. Men jeg har bare et lite enkelt kamera, så fuglene fikk jeg ikke med. Men synes det ble noen stilige bilder av speilblankt vann. Det var så kjekt å ha Torborg her, uten søsken og kjæreste. Som eldste barn, har hun ikke vært enebarn siden hun var 2.
Nå er det klart for avgang til flyplassen. Skal være mest i Trondheim. Mor skal feire stort at hun blir 80! Det gleder jeg meg til. For hun er så sprek og glad for å kunne samle så mange. Og jeg er glad for å kunne bidra med fire fine barnebarn. 
Her er de - sånn som de henger på veggen hjemme. Hadde bildet blitt finere om jeg quiltet de? Neppe. De skal få henge der helt plain.
Norge: Nå kommer jeg. Og den 13. skal jeg tilbake hit - med mor. Da skal hun få hvile ut etter festivitas og norsk vinter. Håper også hun kan sy på lukkekant på noen tepper.... For nå er det bare en pause i quiltelivet.

2 kommentarer:

  1. Fine tepper, Hilde, og fine bilder fra Brazos Bend State Park. Stilig at alligatoren ble kamuflert i det speilblanke vannet. God tur til Norge!

    SvarSlett
  2. Nydelige farger! Alltid morsomt med store "barn" på besøk.

    SvarSlett