mandag 7. november 2011

Lunsj i Brookwood.

Jeg fikk sydd i hele går. Bitene som lå på gulvet kom fint sammen. Men teppet trengte en bord, og jeg hadde ikke noe stormønstret stoff som jeg tror ville passe. Jeg fant ut at jeg ville sy sammen rester fra teppet til borden. Dette tok sin tid, og det ble langt ut på ettrmiddagen før jeg fikk tatt fram kursprosjektet fra lørdag. Nå ligger det klart for quilting.
Fortsatte på kursprosjektet fra lørdag. Runde 3 sto for tur, med grønlige stoffer. Sydde sammen kuttet på kryss og tvers, og sydde sammen igjen. Syntes det ble finest når bitene ble små, spesielt de blanke silkestoffene. Nå innser jeg at det jeg gjorde på kurste var litt for store biter, de trengte å bli kuttet opp og sydd sammen noen flere ganger. Jeg er litt for mye en racer når jeg kommer på kurs. Har rykte på meg for å være rask, og det lever jeg opp til. Får alltid sydd mest. Men så er det det å ta seg tid til å se på de andre sine prosjekter, og stoffvalg, og lære litt av dem.... - og kanskje tenke seg litt om, mellom hver operasjon.... Jeg har noe å jobbe med der. Det resulterte i hvertfall i at jeg startet om igjen på teppet, og har i hele dag jobbet med det. Nå er det en stor runde igjen. tror jeg skal ha lyse beige stoffer, med litt småbiter av rødt, blått og grønt. De skal liksom sprute utover fra midten.... 
I dag var quiltedamene (Katy RotaryClub) på Thanksgiving Lunch i Brookwood. Det er et gave og gartneriutsalg, og en stor fin cafe. Det er mange psykisk utviklingshemmede som jobber og bor der. Quiltegruppa mi har tradisjon for å ha lunsj der før jul, for samtidig å kjøpe juleblomster. Jeg synes det er for tidlig, så jeg kjøpte en kjempestor Krysantemum på salg, for å ha utafor. Det er da over 20 grader. Og lenge til jul! http://www.brookwoodcommunity.org/ Jeg kan anbefale et besøk. Veldig fin julebutikk, og bra og billig gartneriutsalg. Må helst bestille bord i cafeen for å få spise lunsj. God mat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar