onsdag 2. november 2011

Blogg-start 2. nov. 2011

Vi (Vigleik betalte) har kjøpt en Gammill kort longarm quiltemaskin med computer. (Den kostet like mye som en veldig brukbar bil) Den kom i hus for ei uke siden. Midt i oppstarten for Den Internasjonale Quiltefestivalen, downtown Houston. Og jeg hadde meldt meg som frivillig til å hjelpe til med å henge opp tepper der. Så det ble ikke tid til å sette seg inn i bruken av maskina. Den står og troner oppe på loftstua, utenfor Vidar sitt rom.
Nå har jeg vært på kurs hver dag, og har bare noen timer ledig i dag, før det fortsetter med kurs og åpning av Festivalen i ettermiddag. Har brukt formiddagen på å få en blogg på beina. Skal fortsette å gjøre den mer lesbare tter hvert. Og legge inn bilder fra mitt quilteliv i Houston.
Jeg synes jeg er så heldig, akkurat nå. Håper bare jeg klarer å ta vare på, og utnytte mulighetene som er her. Mye kurs og inspirasjon, og sist men ikke minst: Mye tid! Jeg har ikke arbeidstillatelse her i USA. (Har ikke søkt om å få det heller). Så da burde forholdene ligge til rette for at jeg skal bli en profesjonell QuiltMaker. Skummelt å si det, men skal jeg jobbe mot det, er det greit å ha sett det på trykk.
Jeg vet at jeg har kunnskaper og ferrdigheter i massevis om quilting av småtepper på vanlig symaskin. Nå mangler jeg mye trening på longarm fri quilting, og bruk av data for å quilte. Skal bruke tid på det framover. Men jeg er så lett å avspore, og nå som jeg skal gå flere dager rundt blandt verdens fineste, største og flotteste tepper, og i 100-vis av butikker med tusenvis av ideer, stoffer og utstyr... ja, da kan jeg lett komme hjem med noe jeg bare må sy sammen før jeg kan trene med miss Gammil (har valgt å kalle monsteret på loftstua for det). I dag skal jeg på kurs om fri quilting av fjær. Det er 3. kurste med den 3. læreren i longarm. Det er bare 3 timers kurs, men kjekt med flere ulike input! Så skal jeg ha 2-3 hele dager på min lokale Q-butikk. Må bare finne tilbake til livet etter Festivalen, og få booket tid. Spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar