tirsdag 7. februar 2012

Basarquilt.

Jeg fortalte tidligere om Basarquilten vi skulle lage til sjømanskjerkas julemarked i november - Inger, Elisabeth og jeg. (Helt utrolig å være ute i såå god tid) Vi møttes hjemme hos Elisabeth, og satte i gang sammensying av toppen. Jeg sto for kutting, og stryking. Prøvde å holde styr på hvor mange striper vi trengte osv. Ellilsabeth sydde nine-patcher, og Inger snowballs.  Skravla gikk, og litt feilsying/-kuting ble det. Skikkelig "Fredriksons Fabrikk". Kl 1800 hadde vi ikke lyst til å avslutte. Blokkene lå utover gulvet. Middag ble bestilt, og spist. Vi ville fortsette til hele toppen var sammen. Kl ble over 0100 før vi gav oss! Da var ikke alle bordene sydd på, men kuttet og sydd sammen. Jeg tilbød meg å ta alt med hjem og avslutte bordene, og quilte teppet.

Her er resultatet.
Jeg har tenkt litt på hvorfor vi endte opp med disse fargene. Det skulle være et teppe som folk flest skulle kunne like. Ikke for spesielt. Det skulle kunne gå inn i de fleste hjem eller hytter eller.... Men hvem er nå folk flest, har jeg tenkt på. Ingen vil vel være folk flest. Alle vil være anderledes, og like noe annet enn folk flest.
Vi bestemte oss tidlig for at det skulle være en dongeriblå farge. Det ble selvfølgelig ikke helt riktig på bilde. Skal spørre om Elin kan ta bilde når lukkekanten er satt på. For hun er blitt så flink til å få fram riktige farger.
Teppet ble riktig så "spiselig". Litt kjedelig kanskje, men tidløst, og ganske så tradisjonelt, med stjerner. Vi håper at VELDIG mange vil kjøpe VELDIG mange lodd. Jeg sender teppet videre, så det får lukkekant, og navnelapp på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar