søndag 30. desember 2012

Juleløper



Maren og Torborg er gode quiltholdere.

Jeg skulle sy juleløper til meg selv, men de ble ikke ferdige før i romjula. Så da er jeg i hvertfall tidlig ute for jula 2013!
Mønsterideen fikk jeg på mail fra Synnøve.
Hun spurte om jeg hadde mønster til dette teppet. Nei det kan jeg ikke huske å ha sett. Men jeg likte designen veldig godt. Og ville prøve det ut på noen juleløpere.
Denne sydde jeg til Sjømanskerka i Houston. Hver blokk er 8"x14,5". Veldig artig å sy sammen. Ganske på slump, så renskar jeg blokkene etter hvert. Jeg valgte å bruke det samme mørkegrønne stoffet til de mørke stripene på skrå.


De 2 mindre løperene ble sydd sammen av blokker på 8"x16". Tenkte å snu og vende på dem, men det ble litt kaso. Men artig å eksprimentere med layout før jeg sydde dem sammen på denne måten.
Tror jeg kommer til å bruke denne blokka til et større teppe av rester senere.

1 kommentar: