torsdag 6. desember 2012

Julegave - i en fei.


Jeg fant noen veldig fine stoffer i butikken som ligger vegg i vegg med det nye quiltemuseet i LaGrange. Jeg kjøpte bare ett blått med store gode blomster i gult og orange.



Ensfarget, som ikke er helt ensfarget. Det liker jeg godt.
Nå skulle jeg ha noen kjappe julegaver, og fant ut at med et sånt stoff trenger man ikke kutte og sy sammen så mye. Jeg bare quiltet hele bredden av stoffet med et nøytralt svart og blått bakstykke. Miss Gammill gjorde en fin jobb. Jeg kuttet opp quilten i 12" x 15".

Rundet hjørnene, sydde på lukkekant fra vrangen, og brukte en pen quiltetråd og sydde ned lukkekanten med maskin fra retta.




1 kommentar:

  1. Ja, hittar man ett vackert tyg så som Du har gjort, så med Din fina kviltning är bordstabletterna klara. De var jättetrevliga att få se, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett