lørdag 21. april 2012

Workshop med Sue Nickels

Jeg har oppdaget enda en fantastisk quilter. Sue var speaker på møtet til West Houston Quilters Guild. http://www.whqg.org/ Hun fortalte om hvordan hun var med å intordusere maskinsøm, både quilting og aplikering, i USA. Hun hadde laget noen fantastiske tepper og vunnet best-in-show i Padukah (American Quilters Ass) Teppene sydde og designet hun sammen med søsteren, Pat Holly.
Jeg meldte meg på workshopen hennes i maksin applikering. Hun hadde en fantastisk dag med maskinquilting også, men der var jeg ikke med....

De hadde vunnet BIS med et teppe kalt Beatles. Det var stort og med veldig mange detaljer. Alt inspirert av musikken og tekstene til Beatles. Det teppet henger på museum i Padukah (Enda en grunn til at jeg må komme meg dit). De laget en mindre verson som de blant annet reiste rundt i England med. Og det ble brukt på foredrag og kurs.
utolig artig teppe. Litt glorete, men veldig fint som inspirasjon! Ørsmå detaljer.





Her er boka om aplikasjon. Jeg kjøpte den på kurset, sammen med et fint tynt stryke-på-vliselin-greie.Soft Fuse fra Shades Textiles.Tynt og fint i bruk.

Flere detaljer av tepper hun hadde med.

Og her er blokka vi kunne sy! Jeg må innrømme at jeg kanskje for første gang ikke ville bruke min første blokk til noe, den ble en god prøvelapp. Der jeg kunne skrive på hvilke innstillinger jeg satte på maskina. Og OBS: Husk å bruke åpen-tå-fot på symaskina. Den hadde jeg glemt igjen hjemme. Og etter jeg kom hjem, fortsatte jeg med den, og da ble alt så mye bedre....
Ja - alt er sydd med små knapphulls-sting i matchende farger. Og det ble kjempefint, helt ut i spissene! Jeg er igjen frelst! Og jeg må innrømme at den der miss Gammil ble glemt for ei god stund. Artig å leke med stoffer og sømmer på Janome-maskina også....

Sue hadde vært i Norge en gang, hos Grethe Gullliksen Moe. Jeg synes absolutt hun kunne vært en utmerket gjest ved NQF-årsmøte. Skal prøve å sende en mail om det.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar