torsdag 12. april 2012

Lang Påskeferie

 Nå har det gått 6 uker uten quilting, i hvertfall ikke blogging. Torborg var her, så reiste vi til Norge for å feire mor 80 år, så reiste jeg tilbake hit med mor, og vi hadde to herlige uker med brodering og strikking, og lunsjer og småturer.


Jeg fikk quiltet ferdig en stor grå quilt som var bestilt. Mor fikk være med å sy ned lukkekanten.
Dette er samme mønster jeg har brukt på flere tepper tidligere. Artig og greitt å sy sammen.
Jeg fikk også sydd på lukkekanten på det grønne teppet med twist. Det ble hentet i påska.
Så kom Ingunn og Joar m fam, og da ble det liv og røre i huset. Mange turer og veldig mye bading. Fantastisk vær. Deilig og varmt for nordmenn.

Nabolaget arrangerer Easter Egg Hunt lørdag før palmesøndag, og med unger i hus, benyttet jeg anledningen til å delta. Utrolig fint og bra arrangement. Mange gode påskeegg ble resultatet. Her er det Hedda som ser på sin fangst sammen med Ingunn.
Jeg fikk gjemt meg litt bort i kroken min med symaskina. Og da kom Isak på 3 og pekte og spurte om hva de enkelte delene og dingsene på symaskina var, jeg kunne nok ikke svare skikkelig... Men så kom Hedda på 6, og hun sa at hun likte det stoffet, og det stoffet mindre osv. Og hun riktig forelsket seg i en bunke nyinnkjøpte lilla stoffer. Hun klappet og strøk på stoffer og kommenterte de ferdige teppene og hadde tydelig mer sansen for farger og at det ble myke tepper som resultat.
Etter hvert så fikk hun bli med å velge ut stoffer til et teppe som hun skal få i bursdagsgave i mai. Det var veldig kjekt med en så interessert assistent. Vi ble enige om lilla orange og turkis, med litt rosa og rødt. Lyse farger ble ikke godkjent.


Dagene fløy fort, og det var en godt fornøyd gjeng jeg måtte si adjø til på tirsdag. Da ble det stille her gitt! Og det tar litt tid å finne igjen piffen. Men Heddateppet er klart for quilting. Så i morgen er jeg nok i full gang igen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar