lørdag 21. april 2012

Baby Shower

Jeg er med i en lunsj-klubb. Det er en av 4 som har base i Katy vest for Houston. Vi treffes hos hverandre og spiser lunsj og skravel, annenhver onsdag. Sist gang arrangerte vi Baby Shower for Kristine. Det er visst blitt vanlig i Norge også, men her har det vært vanlig i årevis.
Kristine kom uvitende til vanlig lunsj-dag, og hun ble veldig gledelig overrasket over pynt og mange gaver.
Mange biteringer ble brukt til glassmerker, og senere satt sammen til et langt kjede som hun fikk.

Det ble my kjekt å ta med hjem for Kristine. Hun har to småjenter fra før, og har valgt å ikke vite hva hun venter nå. Men de fleste av gavene bar nok preg av å passe best til en gutt.... Det samme gjorde teppet jeg hadde sydd. Men det var enighet om at til jenter passer alt, men ikke rosa til gutter...
Jeg skjønner at dette med babyshowerr er populært og hyggelig. For det blir som et velkommenselskap, og det arrangeres ikke av mor selv.
Tidligere da man aldri visste kjønn, ble det kanskje litt vell mye gult/grønt. Nå vet man som regel helt sikkert om man skal finne gave til gutt eller jente. Men shower var egentlig tenkt å skulle gi mor en god start på det helt elementære som bleier, vaskekluter, håndklær osv. Men det er jo så kjedelig å kjøpe.... 
Jeg har spurt noen amerikaner om dette med Brude-Shower og Baby-Shower. Om det er sånn at man gir gave på Shower i stedet for i selve bryllupet eller etter fødselen. Men nei, det var dobbelt opp som regel... Det hadde nok ikke jeg skjønt av meg selv. Det var litt avhengi av om man var invitert til shower og bryllup osv.
Ja, ja, de aller fleste har så god råd at det står ikke på penger, mer mangel på ideer kanskje. Men en tur i en passende butikk, så finner man helt sikkert noe man ikke visste at det var lurt å få/gi.



Jeg sydde 3 tepper med utgangspunkt i noen paneler i høst. De er nå solgt/gitt bort alle sammen. De ble quiltet på den vanlige Janomemaskina mi. Jeg tenker nå at det er lenge siden jeg sydde frimotion-quilting, og det savner jeg. Så kanskje jeg skal bruke miss Gammill til bare å tråkle, på et prosjekt som krever litt mer tilpasset quilting. Vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar