tirsdag 22. november 2011

Orange


 
For ei god stund siden fikk jeg ei bestilling på et orange teppe. Det hadde jeg sydd lite av, så jeg tok en butikkrunde, og kjøpte noen biter. Sydde det sammen og synes orange ble fint. Det har ligget og ventet på at jeg skulle bli godvenner med miss Gammill, så det kunne quiltes, enkelt. Etter testen med to tepper som skulle doneres, turde jeg starte med et skikkelig teppe i dag.
Bruker bare kant-til-kant-quilting enda. Og etter spoling av tråd, og treing, startet det bra. Men ganske fort, ble det loop-i-loop. Og  jeg fikk fort stoppet miss Gammill fra å løpe løpsk. Måtte sprette opp en del sting, legge meg på gulvet, for å komme til på undersida, og klippe bort undertråden. Hadde en følelse av at undertråden var løs, og etter den andre stoppen skrudde jeg litt på spolehusets trådspenning. Etter 3. stopp tredde jeg om igjen overtråden. Etter 4. stopp måtte jeg sjekke om jeg tredde riktig. Etter 5. stopp skiftet jeg nål. Og tenk, miss Gammil sydde fornøyd, uten stopp. Jeg bare rullet fram mer stoff etter hver rapport. Syntes hun var veldig kranglete og krevende fra starten i dag, og ble ganske lei og irritert. På dataskjermen står det som regel beskjeder om hva som kan være feil, men nålskifte ble ikke nevnt. Men det avsluttet fint. Og nå er lukkekanten sydd på. Og skal bare syes ned for hånd.

Det blir nok mye lukkekanter å sy ned framover. For det kan bli et teppe hver dag, med dette tempoet.
Fikk foresten plass på 2 dagers kurs i bruk av data-quilting i nærheten av Dallas, hos Lindas Electic Quilting. 4.-5. desember. De er spesialistene. Da blir det roadtrip før jul! Gleder meg til det, så kan jeg bruke mer tilpasset quilting etter hvert. Sparer de fiiine quiltetoppene litt enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar