onsdag 19. desember 2012

T-skjorteqilt nr 3

For 2 uker siden fikk jeg igjen en pose med T-skjorter, ca 18 stk. Det skulle bli søsterquilten til nr 1. Det forplikter å følge opp en suksess. Beskjeden var at den skulle bli stor nok til å slenge på senga. Jeg liker ikke å gjøre det samme om igjen, så i stedet for å bruke border av ett stoff, sydde jeg sammen 2" kvadrater som var rester etter de smale rammene rundt hver T-skjortedel. Teppet ble også for langt, så jeg sydde ingen border på endene. Det er ikke lett å time størrelsen på disse teppene.

Jeg la til en bord midt i teppet, som kunne inneholde 3 smale T-skjortedeler. Og jeg synes det er helt greitt å snu på noen av bitene. Selv om jeg ikke hadde tenkt å gjøre det fra starten av.
Kanskje dette ble en artig kombinasjon av 2 helt ulike T-skjorter?
Prøver å lage teppene litt personlige, skal se ut som de er laget av noen med både hender, hode og hjerte.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar