fredag 15. juni 2012

Våt sjokolade piknik

Dette var noe av det første jeg sydde da jeg kom hit i august 2010.Jeg kjøpte 10" lapper av en hel serie fra Moda. Men jeg var ikke helt fornøyd med fargene. Så jeg gikk videre til andre stoffer og har sikkert sydd mer enn 10 sånne tepper. Nå som jeg har miss Gammill på plass og stor arbeidslyst, fordi jeg skal reise fra henne i 5 uker, ble det tatt fram igjen. Det fikk et blått bakstykke med sprekt splash-mønster. Brunfargen i teppet minner meg om sjokolade, og størrelsen passer til picnik. Og jeg håper teppet kommer seg til Australie, og det må da være piknik-land. Derfor har det fått denne spennende tittelen: Våt Sjokolade Piknik.



Og da fant jeg på å kaste det ut i bassenget. Det fløt så bra! Og sola kikket fram og laget fin skygge på bunnen.
Det er jo litt klor i vannet, men hovedsaklig er det saltvann. Men teppet kom fort inn i vaksemskina og fikk skylt godt av seg, og ut fra tørketrommelen kom det et mykt deilig teppe, som nå er stappet ned i kofferten min!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar