fredag 1. juni 2012

Designer

Jeg fikk i oppdrag å lage en duk til et fint kvadratisk glassbord, Det skulle dekke bordplata akkurat, for en quiltet duk blir litt tykk til å henge ut over kanten. Jeg har nå prøvd meg som designer. Tegnet ei utradisjonell blokk på rutepapir. Tok utgangspunkt i ønsket om noen små lime-grønne biter. Så sydde jeg 4 stk.
Blokkene kan syes sammen på flere måter. Her er noen forslag:


Til slutt en asymetrisk variant. Her kom Vidar og snuste på hva jeg gjorde. :) Jeg lurte på hva han syntes, han sa bare "hmm". Hadde han vært amerikaner, hadde han nok sagt høflig "Interesting"...

Det var lurt å ta bilder og se på dem, da får man mer helheten, og jeg kan se de ulike variantene opp mot hverandre. Tror jeg vet hva min favoritt er. Men nå skal jeg gi eierne av borde en sjangs til å velge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar