tirsdag 5. juni 2012

Jul i juni

Jeg har tatt på meg å prøve å produsere noen juleting for Sjømannskjerka. De er tenkt å skulle selges på julemarkedet i november. Jeg har samlet stoffer ei stund, når det har vært salg. Og har nå satt i gang. Prøver å bruke så mange av mine egne rester også. Liker å få litt sirkulasjon på stoffene. Tror ikke helt på årgangs-stoffer....
Jeg kuttet mengder med 2 1/2" striper og la inn noen frienship stars. Disse har jeg sydd mye. Liker dem godt fordi de ikke er så veldig symetriske. Men man må være våken når trekantene skal syes på. Det er flere måter å sy dem feil på.
Denne dukket opp, og den skulle jeg fort fikse. Da ble den sånn:
Mye spretting senere, så ble den til slutt sånn:


1 kommentar:

  1. Her går det unna. Og jeg skal få på plass noen bindinger denne uka. Jeg er enig med deg om det der med årgangsstoffer :-) ikke helt lett å få brukt når de får noen år på seg nei.
    Jeg har akkurat sydd sammen en charity quilt av ikke bare årgangsstoffer, men et veldig interessant utvalg av sådane. Utfordringen var å bli kvitt noen av de verste stoffene i scrapbagen jeg har å jobbe med...og hvorfor ikke i en og samme quilt. Her er utvalget (må taes på engelsk): floral drapery fabric, dated calico, directional pastel, geomtric polyester, gold...yep, gold paisley, and not to mention a dark Jinny Beyer border print! Og tro det eller ei, jeg har sett verre. Jeg er helt sikker på at det finnes en gammel dame der ute som kommer til å like den. Jeg la iallefall sjela mi i den.

    SvarSlett