lørdag 26. januar 2013

Besøk hos Victoria Quilt Guild

Mitt quiltelag har nå et stort teppe som skal loddes ut på lagets quilteshow første helga i april. Det ble ferdig i høst, og har vært rundt til andre quiltelag på besøk. Der selges det lodder. Jeg meldte meg til å ta det med til Victoria som ligger 2 timers biltur sørvest for Katy. Celeste ble med på turen. Møtet startet kl 0930, så vi var på vien kl 0700!


The 85” x 85” quilt was pieced by members of the WHQG and quilted by Karen Overton. The original pattern, “Hawaiian Star,” was designed by Judy Niemeyer.  Tickets are $1 each or 6 for $5.  
Tittel på utstillinga i april er: 
Cheers for 20 Years!

Teppet er kjempefint, og det er lett å selge lodder på det. Judy Niemeyer hadde tatt ut stoffene, og en sertifisert kurslærer kom til quiltelaget og lærte f\bort papirsøm. Så de enkelte delene ble sydd av ganske uerfrne quiltere. Satt sammen av ei lita gruppe med erfarne damer. Og quiltet på longarm.

Jeg synes det er kjekt å besøke andre quiltelag, og spesielt kjekt med Show and Tell. Her er noen bilder:

Damen i rosa var den lykkelige vinner av dette teppe. Jeg vet ikke hvor det var loddet ut. Men det var en kjent quiltmaker, og teppet hadde vært på utstilling i Edinburg sist vår.  Utrolig fint.




Kopi hun hadde laget etter et bilde fra et teppe påuseum



French brides. Fint mønster.
Jeg hadde med meg tre ferske stripetepper (Jelly Roll Race), og et laget av smale rester:
Dette har jeg skrevet om før.
Etter show and Tell kom ei dame og spurte om hun kunne få låne dette og ett av stripequiltene til ei utstilling i 2 mnd på det lokale museet. Og jeg ble glad og sa ja uten å tenke meg om. Men den svarte og hvite stripequilten hadde jeg ikke fåt satt på lukkekant, og ikke tatt bilde av. Men hun tilbød seg å sy på en svart lukkekant,  og bringe teppene tilbake til Houston i mars en gang. Ja, ja, synes det er kjekt å henge på et museum. Så det kan hende jeg må ta meg en tur for å se hvilket selskap jeg er i... Men det er altså litt langt unna, og jeg har aldri vært der før, og hadde ingen planer om å reise tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar