onsdag 14. november 2012

T-skjorte quilt nr 2

Jeg ble igjen bedt om å sy en T-skjortequilt for en datter. Det skulle bli julegave. Og jeg satte i gang med friskt mot. Spennende oppgave å gå løs på. Jeg kjenner jo ikke eieren av T-skjortene. Kjekt å legge skjortene utover og få et lite bilde av hva resultatet kan bli. Det var overvekt av fotball-trøyer fra Seven Lakes Highschool. De har skolefargene mørk blå og orange. Så da ville jeg bruke de fargene. Jeg synes ikke mørk blå og orange er direkte vakkert, så jeg tonet det litt ned, med å bruke bali-stoffer i litt mer havblå farger. Så er det bare å håpe at mottakeren liker det også.
Jeg brukte gansek mange bakstykker fra T-skjortene også, for de inneholdt minneverdige opplysninger som navn på lagets spillere mm. Det artige, var at det var en colleg-genser fra Norge, der fotballkarieren sikkert hadde startet. Det var foresten to tykke college-gensere. De kan bli for tykke og tunge, men de fikk være med i quilten. Det er viktig å bruke tynn, men stødig stabilisering under hver skjorte-bit.
Her er resultatet:
Jeg legger med noen bilder av enkelte baksider, for jeg synes teksten sier litt om mentaliteen som gjeleder på skolelaget. Det er ikke viktigst å delta og ha det gøy, men å vinne!

Artig sitat av Mia Hamm.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar