mandag 26. november 2012

Lita-jente-quilt

Lauren i min morning bee er leder for et julegavprosjekt i regi av kirka si. Kirka får registrert mange familier som er veldig fattige. Hver av barna i familiene blir registrert med alder og kjønn, og hva de liker av farger og ønskeliste for jul. Så prøver de å skaffe folk som kan adoptere en eller flere, og sørge for at de får noen fine og nyttige julegaver. Jeg deler i år ei jente med Celeste. "Vår" jente er snart 3 år og liker lilla og rosa. Jeg tilbød meg å sy et lite teppe, og Celeste ville sy klær til ei babydukke, i tillegg til at hun kjøpte litt klær.. Det gjør godt å bidra til litt glede. Og i følge Lauren er det helt utrolig stort å delta på utdeling av gavene. For i tillegg til mange gaver får hver familie også en stor eske med matvarer, inkludert en kalkun! Det er en mann som i mange år har donert sykler til dette prosjektet. De registrere alder og kjønn, på de som kunne ønske seg en sykkel, så bestiller han det de måtte trenge. Det kan bli over 100 stk hvert år. Lauren sier at denne mannen husker så godt da han selv fikk sin første sykkel. at han ønsker å bidra med dette for andre.


Jeg brukte den nye Kutteforma som jeg kjøpte til min Accuquilter. Bitene blir kuttet ut perfekt, slik at de går lett sammen, og man trenger ikke å renskjære noe, bare å sy flettestripene sammen. Og når jeg først hadde disse rosa og lilla stoffene framme, så kuttet jeg mange, og laget et ekstra teppe.
Kanskje det er noen jeg kjenner som kan tenke seg et sånt i gave, eller kjøpe det til noen? Eller som kunne ønske seg et i andre farger, for dette ble ganske artig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar