fredag 5. juli 2013

Slutt på Texaslivet

Da er 3 år som expatfrue i Houston over. Jeg har hatt det så godt. Deilig klima, og masse tid til quilting. Jeg har vært lite husmor - men jeg har sydd veldig mange tepper.


Her er trådsnellene jeg brukte opp i løpet av de tre årene.
Etter at jeg fikk Miss Gammill har jeg sydd opp ca 370 m2 med vatt! Jeg tror det er dette jeg vil huske best fra Houston - i tillegg til alle menneskene - alt jeg fikk sydd. Har testet ut mye nytt, og sydd mange enkle og kjappe tepper, som ble donert. Men synes de ble fine også. Mange har fått en quilt i gave, og mange tepper er solgt.

Jeg pakket kofferten for sommer i Norge. (Den sommeren var ikke mye å skryte av, men kanskje den kommer nå?)
Jeg kjøpte den aller største kofferten jeg kunne finne på Ross, og stappet den full med tepper. Jeg har også ei stor gammel arvet kiste, som ble helt full. Så det er mange minner som kommer med konteineren til høsten.

Jeg har vil prøve å spre litt av min quilte-erfaring og -glede til likesinnede i Norge. Håper å få anleding til å holde "Show And Tell" for lag og foreninger rundt omkring.  Jeg har ikke fordypet meg i de mest kompliserte og tidkrevende teknikker, men jeg har sydd store og glade tepper i mange ulike fargekombinasjoner. Men en ting har jeg ungått, og det var Civil War stoffene. Mange av quiltevennene i Housten bruket utelukkende disse stoffene. Men de likte jeg ikke så godt.

Tilbake i leiligheta, ryddet vi skap og kott, da fant jeg dette teppet, som jeg sydde i 2004.
Det er ei stor stjerne sydd etter et seminar med Ricky Tims. 



3 kommentarer:

  1. Jammen har du sydd mye fint, og noe av det skal jeg ha glede av i framtida. Jeg er glad for at jeg har blitt kjent med deg og ønsker deg lykke til videre både med quilting og annen jobb. Håper at vi klarer å holde kontakten. Klem fra Houston

    SvarSlett
  2. Takk for det Elin. Du har vært til stor inspirasjon. Vi sees på Klepp? Houston? eller?

    SvarSlett
  3. Velkommen hjem kunne jeg ha sagt i 2005, for da bodde jeg der du bor. Du blir nok til stor inspirasjon for quiltelagene her i Norge. Lykke til!

    SvarSlett