onsdag 25. januar 2012

Julegaven


Jeg fikk en fantastisk julegave fra Asbjørn og Maren (sønn 25 og kjæresten). De hadde besøkt Quiltegården i Trondheim, og bedt om hjelp til å finne gave til en quiltemamma. Jeg fikk de nydeligste stoffbiter i lyseblått og hvitt. Så rene og sarte! Må jo bare si at det er rart ingen har skjønt det før - at skal de innynde seg hos meg, så er det bare å kjøpe stoff fra en ekte quiltebutikk. Jeg "spiser" alt av stoff!



Rett over nyttår, før de reiste tilbake til Oslo og Trondheim, måtte jeg bare kutte i stoffene og sy dem sammen. Valgte striper på 2,5" og la til en del mer lyseblått og hvitt.






Sydde enkle store log Cabin blokker, og satte dem sammen 4 og 4. Syntes det ble ganske bra, og tenkte det ville gjøre seg som sengeteppe. Fikk kjøpt mer lyst stoff på Quilt'n Sew, og la til brede border.









Quiltet bordene for seg, og et all-over-mønster i midten.

Her har jeg fått fotohjelp av Elin Gaard. Hun hadde ei queen size seng stående, som egnet seg godt for fotografering. Og etter et heftig regnvær, var alt så friskt og fint ute, og med passe belysning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar